اقتصاد

مظنون اصلی ده ها میلیارد پرونده غیرسیگاری با 61000 بیت کوین در بریتانیا کشف و ضبط شد.

مظنون اصلی ده ها میلیارد پرونده غیرسیگاری با 61000 بیت کوین در بریتانیا کشف و ضبط شد.

پس از دستگیری پرواز کیان ژیمین در بریتانیا، سرمایه گذاران آسیب دیده در پرونده شرکت فناوری الکترونیکی تیانجین آبی آسمان سبز (که از این پس “سبز آسمان آبی” نامیده می شود) مظنون شدند. جذب غیرقانونی سپرده های عمومی این فرصت را دیدند تا زیان های خود را جبران کنند.

کیان ژیمین مظنون اصلی این پرونده عدم مکش ده ها میلیارد یوان است. پلیس بریتانیا 61000 بیت کوین را در یک پرونده پولشویی بیت کوین کشف و ضبط کرد و معتقد بود که این بیت کوین ها عمدتاً با درآمد حاصل از فعالیت های مجرمانه کیان ژیمین در چین خریداری شده است.

بر اساس ارزش فعلی بازار بیت کوین، 61000 بیت کوین کشف شده توسط پلیس بریتانیا ده ها میلیارد یوان ارزش دارد. آیا این بیت کوین ها قابل بازیابی هستند؟

یک محقق حقوقی در مصاحبه ای با رسانه ها گفت که اگرچه چین و بریتانیا معاهده ای را در مورد کمک قضایی کیفری امضا کرده اند، اما هیچ مفاد دقیقی در مورد شرایط و ترتیبات این معاهده وجود ندارد. برگرداندن یا اشتراک دارایی‌ها، در حال حاضر قوانین بین‌المللی روشنی در مورد اینکه چقدر پول می‌تواند از طریق بازیابی بین‌المللی بازیابی شود، وجود ندارد و در این مورد همچنان به همکاری و مذاکره بین‌المللی نیاز است.

علاوه بر این، برخی از سرمایه گذاران در این مورد نیز در تلاش برای بازیابی زیان از طریق رویه های مدنی هستند.

شرکت حقوقی شانگهای Yingdong یکی از شرکت‌های حقوقی است که به نمایندگی از سرمایه‌گذاران در پرونده غیرربوده شدن Blue Sky Green برای بازیابی ضرر و زیان شرکت می‌کند. اخیراً، لی ینیائو، وکیل این شرکت حقوقی، به The Paper (www.thepaper.cn) گفت که دادگاه عالی بریتانیا رسماً دادخواست انحلال خارج از کشور (Winding-Up Petition) توسط طلبکاران از چین علیه Blue Sky را تأیید کرده است. سبز در 10 جولای. تشکیل پرونده. در آخرین جلسه دادگاه در 25 ژوئیه، دادگاه بریتانیا با ارائه مدارک درخواست انحلال به کیان ژیمین موافقت کرد. در مرحله بعد، طبق الزامات دادگاه بریتانیا، رویه های مربوطه انجام خواهد شد و انتظار می رود دادگاه مجدداً در ماه سپتامبر افتتاح شود.

لی ینیائو گفت که این بدان معنی است که بازیابی رسما وارد روند قضایی مدنی شده است.

با این حال، روش بعدی آسان نیست. لی ینیائو گفت که به دلیل پیچیدگی وضعیت، دادگاه های بریتانیا به زمان بیشتر و جلسات دادگاه بیشتری برای روشن شدن حقایق پرونده نیاز دارند. در بلندمدت، در مورد ارزش بیت کوین و چگونگی تحقق آن تردید وجود دارد. علاوه بر این، شرکت کنندگان سالخورده زیادی در پرونده جمع آوری کمک های مالی آبی آسمان سبز وجود دارند که در جمع آوری مدارک و ثبت و اعلام ادعا با مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد.

در 23 آگوست، هوانگ فنگ، استاد مؤسسه علوم حقوقی جنایی دانشگاه عادی پکن، نیز به The Paper گفت که مشکل فعلی عمدتاً در شناسایی مالکیت نهفته است، یعنی اینکه چگونه برای اثبات قربانی بودن به طرف بریتانیایی که آیا ادعای مطرح شده توسط شخص و شواهد مربوطه کافی و معتبر است.

پشت بزرگترین پرونده پولشویی بیت کوین بریتانیا

آبی آسمان خاکستری سال ها پس از این پرونده فرار کرد. کیان ژمین بار دیگر به دلیل یک پرونده پولشویی بیت کوین در بریتانیا در انظار عمومی ظاهر شد.

به دلیل کمک به کارفرمایش برای استفاده از بیت کوین برای پولشویی از اکتبر 2017 تا ژانویه 2022، در 24 مه 2024 به وقت محلی، ون جیان، یک زن چینی-بریتانیایی 42 ساله ، بود (JIAN WEN) توسط دادگاه تاج و تخت Southwark در لندن انگلستان به 6 سال و 8 ماه زندان محکوم شد.

در این مورد، پلیس بریتانیا بیش از 61000 بیت کوین را کشف و ضبط کرد که بزرگترین توقیف بیت کوین در تاریخ انگلستان است. با توجه به قیمت فعلی بازار، ارزش بازار این دارایی های ارز مجازی به ده ها میلیارد یوان می رسد. طبق گزارش هفته نامه چاینا نیوز، یک سند قضایی بریتانیایی توضیح داد که 61000 بیت کوین عمدتاً با عواید حاصل از اعمال مجرمانه در چین، مالک و کنترل کننده Blue Sky Gerui، خریداری شده است در ژوئیه 2017 از چین فرار کرد و در سپتامبر 2017 با پاسپورتی به نام Yadi Zhang وارد بریتانیا شد.

ژانگ یادی یکی از نام های مستعار متعدد کیان ژمین است. در پرونده سوء استفاده گریفیث آسمان آبی، او بیشتر با نام “هواهوا” شناخته می شود.

در پایان سال 2017، پلیس تیانجین گزارش داد که تحقیقاتی را در مورد پرونده غیرقانونی جذب سپرده لانتین گروی آغاز کرده است و سایر آژانس های امنیتی عمومی محلی مربوطه نیز در حال انجام تحقیقات هستند. و تشکیل پرونده های تحقیقاتی

در 24 ژوئن 2019، اداره امنیت عمومی تیانجین هدونگ گزارش داد که ارگان های امنیت عمومی تلاش های خود را برای سازماندهی و انجام تحقیقات پرونده در آن زمان افزایش دادند مظنونین از جمله رن جیانگتائو نماینده قانونی این شرکت دستگیر شدند که 28 نفر از آنها برای بررسی و تعقیب قضایی منتقل شدند.

اسناد قضاوت منتشر شده توسط شبکه اسناد قضاوت چین نشان می‌دهد که تاکنون دادگاه‌ها در بسیاری از مکان‌ها بسیاری از افراد دخیل در این پرونده را محکوم کرده‌اند.

“شما به Greui سه سال فرصت می دهید، و Greui به شما سه زندگی ثروت می بخشد.” سند قضاوت نشان می دهد که پس از تأسیس Blue Sky Grei در مارس 2014، از اینترنت، جلسات تبلیغاتی در مقیاس بزرگ و ابزارهای دیگر برای استفاده از خدمات هوشمند مراقبت از سالمندان به عنوان ترفندی برای راه اندازی بیش از ده پروژه مدیریت مالی استفاده کرد و وعده خود را در مورد ریسک صفر و بازده بالا و آفلاین روش انعقاد قراردادها شکل پنهانی از جمع آوری غیرقانونی سپرده از گروه های نامشخص جامعه است.

حکمی که توسط The Paper به دست آمده نشان می دهد که بین آوریل 2014 و آگوست 2017، آبی آسمان سبز به طور غیرقانونی بیش از 40.2 میلیارد یوان پول جذب کرده است که همگی توسط Qian Zhimin Disposal کنترل می شود، که بیشتر آن را کنترل می کند. بیش از 34.1 میلیارد یوان برای بازپرداخت بیش از 120000 شرکت کننده در جمع آوری سرمایه استفاده شد.

Qian Zhimin بسیار مرموز است. بر اساس گزارش های رسانه ای، اکثر سرمایه گذاران کیان ژیمین را تنها با نام “هواهوا” می شناسند و هیچ کس هویت واقعی او را نمی شناسد. عکاسی و فیلمبرداری ممنوع است.

بعد از پرونده سیگار کشیدن گریفیث آسمان آبی، کیان ژمین فرار کرد و تلاش کرد تا مقدار زیادی از سرمایه‌ای را که به دست آورده بود بشویید.

وکیل لی ینیائو معرفی کرد که اسناد قضایی بریتانیا در پرونده ون جیان نشان می دهد که پس از ورود کیان ژمین به لندن، وی ون جیان را که در یک رستوران محلی چینی کار می کرد، به عنوان “سفیدپوست” استخدام کرد. یک سری عملیات پولشویی از جمله مبادله بیت کوین، خرید جواهرات و عمارت های چند میلیون دلاری و غیره انجام شد. با این حال، به دلیل تناقض جدی بین درآمد اعلام شده ون جیان و سطوح مصرف فعلی، و منبع نامشخص بودجه، رویه‌های ضد پولشویی بریتانیا آغاز شد و توجه پلیس محلی را به خود جلب کرد.

در 24 آوریل 2024 به وقت محلی، کیان ژیمین، که سال ها پنهان شده بود، برای اولین بار در دادگاه ناحیه وست مینستر در بریتانیا حاضر شد متهم به شروع از 1 اکتبر 2017. به دست آوردن، استفاده یا در اختیار داشتن اموال مجرمانه در سراسر بریتانیا تا 23 آوریل 2024، اما او گفت که اعتراف نخواهد کرد. در حال حاضر، این پرونده همچنان در انتظار رسیدگی بیشتر در دادگاه محلی است.

آیا می توان مقادیر عظیمی از دارایی های دیجیتال را بازیابی کرد؟ برخی از طرفین رویه های مدنی را امتحان کرده اند

بعد از دستگیری کیان ژمین در بریتانیا، نحوه بازیابی 61000 بیت کوینی که او از آن خارج کرده بود به یک پرونده جمع آوری سرمایه برای Blue Sky تبدیل شد. گریفیث مسائل مورد توجه شرکت کنندگان.

در 16 مه سال جاری، شعبه هدونگ اداره امنیت عمومی شهرداری تیانجین اطلاعیه ای در مورد پرونده عدم ربوده شدن لانتین گی روئی صادر کرد و گفت که در حال حاضر، ارگان های امنیتی عمومی به طور فعال تلاش های مختلف برای تعقیب فراری ها و بازیابی کالاهای مسروقه را ترویج می کند. در فوریه 2018، اداره امنیت عمومی شهرداری تیانجین از طریق اینترپل اخطاریه قرمزی را در مورد مظنون اصلی جنایتکار کیان ژمین صادر کرد، دستگیری جهانی را آغاز کرد و به همکاری با آژانس های مجری قانون مربوطه در بریتانیا و سایر کشورها از طریق همکاری بین المللی اجرای قانون ادامه داد. کانال های تعقیب بین المللی فراریان و اموال مسروقه. در حال حاضر، ارگان های امنیت عمومی به طور فعال تلاش های مختلفی را برای تعقیب فراریان و بازیابی کالاهای مسروقه ترویج می کنند.

پلیس تیانجین به شرکت کنندگان در جمع آوری کمک های مالی یادآوری می کند که در رسیدگی به پرونده ها مطابق قانون با ارگان های امنیت عمومی همکاری کنند، خواسته های خود را منطقی بیان کنند و وضعیت را از مجاری قانونی منعکس کنند، باور ندارند. یا شایعه پراکنی کنید و به کانال های غیررسمی مرزی اعتماد نکنید برای جلوگیری از کلاهبرداری به یک نماینده مراجعه کنید.

مکانیسم های بازیابی، یعنی مصادره جنایی و بازیابی مدنی. اگر از طریق مصادره جنایی بازیابی شود، چین و بریتانیا می توانند در زمینه کمک های قضایی کیفری همکاری کنند. بر اساس رویه بازپرداخت مدنی، متعهدله حق دارد پس از شروع روند بازپرداخت مدنی، درخواست حقوقی را ارائه دهد.

به گزارش ساوثرون متروپولیس دیلی، یک محقق حقوقی گفت که معاهده چین و بریتانیا در سال 2013 برای کمک قضایی کیفری، مبنای قانونی را برای چین و بریتانیا برای انجام کمک های قضایی کیفری فراهم می کند. اما در مورد استرداد یا عدم وجود مقررات دقیق در مورد شرایط و ترتیبات اشتراک دارایی ها و همچنین نسبت بازده و اشتراک گذاری، در حال حاضر هیچ گونه همکاری و مذاکره بین المللی در این زمینه وجود ندارد در برخی موارد پیشگام، برای هر کشور نصف است. وکیل دیگری تحلیل کرد که توانایی سازمان های دولتی برای تثبیت شواهد در رویه های معاضدت قضایی بدون شک قوی تر است، اما نیازمند رویه های تصمیم گیری بیشتری است، اگرچه رویه های مدنی مستقیم تر و سریع تر هستند، اما تثبیت شواهد دشوارتر و پرهزینه تر است.

در حال حاضر، شرکت کنندگان در پرونده جمع آوری وجوه عدم مکش سبز آسمان آبی، وکلایی را استخدام کرده اند، به امید اینکه از طریق رویه های مدنی بهبود یابند و پیشرفت کنند.

شرکت حقوقی شانگهای Yingdong یکی از شرکت‌های حقوقی است که به نمایندگی از سرمایه‌گذاران در پرونده غیرربوده شدن Blue Sky Green برای بازیابی ضرر و زیان شرکت می‌کند. لی ینیائو، وکیل این شرکت، به The Paper گفت که آنها با تیمی از وکلای بین‌المللی برای وکالت این موضوع همکاری کردند. ) از طلبکاران از چین در برابر Blue Sky Gerui، شماره پرونده CR-2024-004-69 است. این بدان معناست که پرونده رسما وارد روند قضایی مدنی شده است.

لی ینیائو گفت که مطابق با رویه های انحلال شرکت، شرکت کنندگان درگیر جمع آوری سرمایه می توانند ثبت نام کنند و پس از بررسی و تایید اطلاعات ثبت نام، انحلال انجام شود مطابق رویه قضایی انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان جمع‌آوری سرمایه که این بررسی را پشت سر بگذارند، از دارایی‌هایی به ارزش ده‌ها میلیارد یوان غرامت دریافت کنند.

“احتمال موفقیت از طریق رویه های مدنی وجود دارد.” ، نحوه تسلیم طرف انگلیسی ثابت خواهد کرد که آیا ادعای حقوق قربانی و مواد شواهد مربوطه کافی و معتبر است یا خیر.

او به طور خاص اشاره کرد که هرگونه تراکنش فعلی ارز مجازی در چین، تراکنش های غیرقانونی است و توسط قانون محافظت نمی شود. بنابراین، متقاضیان بازیابی مدنی ممکن است نیاز داشته باشند ثابت کنند که دارایی آنها قانونی است و شرکت در خرید محصولات مالی Blue Sky Green در آن زمان غیرقانونی نبوده است. “این موضوعی است که نیاز به توجه ویژه دارد و ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم. مگر اینکه در جریان رسیدگی به احراز حقوق مدنی، متقاضی احراز مدنی و قاضی رسیدگی کننده به درخواست این موضوع را مطرح نکرده باشند.”

لی ینیائو تحلیل کرد که مشکلات اصلی پیش روی این پرونده عبارتند از: اول، پرونده پیچیده است و دادگاه بریتانیا به زمان بیشتر و جلسات دادگاه بیشتری برای روشن شدن پرونده نیاز دارد؛ دوم، بیت کوین به عنوان یک دارایی مجازی، در چرخه انحلال طولانی قابل پیش بینی، عدم قطعیت در مورد نوسانات ارزشی آن و نحوه تحقق آن وجود دارد، ثالثاً، مشارکت کنندگان زیادی در جمع آوری سرمایه وجود دارد که اکثر آنها سالخورده هستند و ثبت و اعلام مطالبات با مشکلات مختلفی روبرو خواهد شد.

مسائل بالقوه ای مانند خطرات شخصی و حقوق ارث نیز در حال ظهور هستند.

“از آنجایی که آزمایش انحلال شرکت نمی تواند در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد، ممکن است سه تا پنج سال یا حتی بیشتر طول بکشد. در این مدت، افراد مسن ممکن است فوت کنند، از کار افتاده شوند. و خطرات مختلفی مانند زوال عقل نیز وجود دارد.

لی ینیائو گفت که اگر یک شرکت کننده در جمع آوری کمک مالی فوت کرده باشد، اگر چندین وارث مانند همسر، فرزندان، والدین و غیره وجود داشته باشد، باید به محض اینکه به توافق برسند. ممکن است و به دفتر اسناد رسمی محلی رسیدگی کنید و طرح وراثت و توزیع بدهی های مربوط به پرونده لانتین گروی را روشن کنید. اگر حقوق طلبکار بین چند ورثه تقسیم شود، هر یک از وراث باید به طور جداگانه ثبت نام کرده و حقوق طلبکار را اعلام کنند. برای مواردی که یک شرکت کننده در جمع آوری کمک مالی هنوز زنده است اما از کار افتاده و بیمار روانی شده است، بستگان باید فوراً ظرفیت مدنی او را تأیید کنند و قیم را شناسایی کنند. در صورتی که دادگاه تشخیص دهد که شرکت کننده در جمع آوری وجوه فردی فاقد ظرفیت رفتار مدنی یا دارای ظرفیت محدود برای رفتار مدنی است، قیم وی در عین حال حضانت اموال او را نیز به عهده خواهد گرفت. به این معنی که قیم به ثبت و اعلام بعدی حقوق بستانکار و استرداد و جمع آوری وجوه سرمایه گذاری رسیدگی خواهد کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا